پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182426
استفاده از توانمندي هاي داخلي با هيچ توافق يا عدم توافقي دچار اختلال نمي شود/ دولت با منتقدان منصف منصفانه برخورد کند
تاریخ انتشار : 1394/05/14 08:37:54
نمایش : 1287
کارشناس مسائل سياسي توجه به استفاده از ظرفيت هاي دروني را تنها نيرويي دانست که هيچگونه تحريم و قطعنامه اي توان مقابله با آن را ندارد و گفت: استفاده از توانمندي ها و اتکا به خودباوري خود با هيچ توافق يا عدم توافقي دچار اختلال نمي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فريدون طاهري کارشناس مسائل سياسي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار جهانبين نيوز با اشاره به بحث مذاکرات گفت: ملت ما ثابت کرد که اگر دولتهاي مختلف شأن و عزت ما را رعايت کنند ايران اهل توافق و تشکيل جلسات و پرچمدار گفتگوهاست.

طاهري اظهار کرد: نکته اي که قابل توجه است اين است که هنوز توافقي شکل نگرفته است لذا انتظار ما از مسئولين اين است که در مواضعي که اتخاذ مي کنند جداي از مسئوليتي که دارند طوري صحبت نکنند که دشمن دچار طمع شود و به اقتدار نظام آسيب برسد.

وي افزود: فرقي نمي کند از رئيس جمهور تا وزير و مجلس بايد ملاحظات را رعايت کنند و با توجه به عدم اعتماد به دشمن و سابقه حيله گري و عدم وفاي به عهد دشمن مراقب باشند موضع گيري و صحبتهاي آنان به ضرر منافع ملت تمام نشود.

طاهري با بيان اينکه اين توافق در مسير شدن است تصريح کرد: ممکن است به توافق برسيم و احتمال عدم توافق نيز وجود دارد و اين به روندي که در پايتخت کشورهاي ۵+۱ و در ايران در مسير بررسي شوراي امنيت ملي و مجلس شوراي اسلامي بستگي دارد.

وي تاکيد کرد: پس در اين مرحله که هنوز مباحث بر سر روند توافق در کنگره امريکا و در کشورهاي ديگر ادامه دارد محکوم کردن منتقدان توافق به عنوان مخالفان بي انصافي است و انتظار مي رود دولت با منتقدان منصف منصفانه برخورد کند.

اين کارشناس مسائل سياسي نقد نقاطي که در توافق مبهم است و اظهار نظر در اين خصوص را منطقي دانست و گفت: نبايد با کساني که در اين خصوص مخالفت و انتقادي دارند مغرضانه برخورد شود چرا که منجر به ايجاد دودستگي در کشور و زمينه سوءاستفاده دشمن فراهم مي شود.

وي با تاکيد بر اينکه عزت ملت ما در اين سي و چند سال در گرو وحدت و همدلي و ايستادگي بوده است بيان کرد: در همه شرايط و صحنه هاي انقلاب نظير ۸ سال دفاع مقدس عزتمندي، استقامت و ايستادگي در برابر دشمن در سايه رهبري هاي مقام ولايت عزت و اقتدار ايران را به جهان اثبات کرد.

طاهري توجه به استفاده از ظرفيت هاي دروني را تنها نيرويي دانست که هيچگونه تحريم و قطعنامه اي توان مقابله با آن را ندارد و گفت: استفاده از توانمندي ها و اتکا به خودباوري خود با هيچ توافق يا عدم توافقي دچار اختلال نمي شود.

وي افزود: توجه به ارزشها و باورهاي خود و تکيه بر توانايي هاي خود موجب عزتمندي نظام در عرصه هاي مختلف مي شود.

طاهري اقتدار کشور در حوزه اقتصادي را در گرو کارامدي نظام در حل معضلات دانست و تصريح کرد: در حال حاضر ميزان نقدينگي در کشور بيش از آماري است که از اموال بلوکه شده ايران گزارش مي شود و درست است که اين اموال حق ماست و بلوکه کردن آن ظلمي به کشور است اما نبايد در هر مورد عزت و سربلندي مردم را به بيرون گرده زد.

وي افزود: با مستحکم کردن ساختار دروني اقتصاد کشور مي توان به عزت ملي پايدار در اين حوزه دست يافت.

کارشناس ارشد علوم سياسي اقتدار کشور در حوزه سياسي را در گرو توجه به حضور مردم در زمينه هاي مختلف و پشتيباني همه جانبه از نظام در شرايط حساس عنوان کرد.

طاهري توجه به مسائل دفاعي را يکي ديگر از زمينه هاي اقتدار کشور دانست و تصريح کرد: حضور مقتدرانه ايران در حوزه دفاعي يکي از زمينه هاي عزت ما در دنياست و در خصوص مسائل حساسي از اين قبيل اجازه بازرسي هاي بي مورد را نمي دهيم چرا که قبلا تبعات غير قابل جبراني نظير ترور دانشمندان هسته اي ما را به دنبال داشته است.

وي گفت: امروز وظيفه ما اين است که با رصد تحولات و ورود اساتيد و دانشگاهيان نقاط ابهام در توافق را به نقد و مشاوره بگذاريم.

طاهري اظهار کرد: رسانه ها نيز وظيفه دارند هم نگاههاي مثبت و هم دغدغه ها را رصد کنند و انعکاس مطالبات مردم را انعکاس دهند.

کارشناس مسائل سياسي حفظ وحدت و همدلي بين دولت و ملت و خصوصاً بين دولتي ها را در شرايط فعلي واجب تر از هميشه عنوان کرد و گفت: ما بايد با وحدت و همدلي نظام کارآمدي را به عنوان الگو به دنيا معرفي کنيم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html